A JIGNI O PERSOANĂ CU DIZABILITĂȚI ARATĂ CE CARACTER AI

Nimeni nu dorește să aibă o dizabiliate, dar dacă o avem, vrem să trăim într-o societate cu șanse egale chiar avem nevoi de adaptare. Mai jos voi publica incidentul prin care a trecut Silvia Năstase persoană în scaun cu rotile.

,,Zilele trecute, după mai bine de 20 ani, prin intermediul Primăriei Sectorului 2 am fost la teatru unde am văzut o comedie spumoasă cu un subiect în care, multi dintre noi, se regăsesc.

M-am hotărât să scriu despre acest lucru, deoarece înainte de a intra în sala am trăit sentimente de frustrare și dezamăgire profunda, o realitate crunta, care din păcate, face parte din viata noastră ca persoane vulnerabile.

Am ajuns în fața teatrului unde, bineînțeles, toate locurile de parcare, patru la număr, rezervate persoanelor cu dizabilități, erau ocupate de mașini ale căror proprietari nu aveau nicio legătura cu handicapul.

În condițiile date, am făcut poze și le-am pus pe parbriz o hârtie pe care am scris sloganul nostru: ”Dacă ne-ați luat locul de parcare, luați-ne și handicapul”.

Sper ca acest demers al meu sa aibă ecou în sufletele și conștiințele lor.

Este adevarat ca acest subiect, legat de locurile de parcare, este, deja, perimat și nu voi insista asupra lui. Ceea ce vreau sa va aduc la cunoștința este un dialog pe care l-am purtat în fața ușii teatrului, cu o doamna, care părea drăguță, aflată la vârsta a treia, dar care s-a dovedit a fi un cerber la porțile infernului.

De teama de a nu fi bruscata la intrarea în teatru, unde oamenii, într-un număr destul de mare, erau adunați și deveniseră agitați, am cerut permisiunea de a fi lăsată sa intru înainte de se deschide ușile pentru toată lumea.

În momentul acela se declanșează urgia, doamna draguță se transforma într-un balaur care scoate flăcări pe gură și pe un ton arțăgos îmi cere socoteala pentru îndrăzneala mea și îmi spune cu lejeritate ca și ea este persoana cu handicap. O rog frumos să dovedească acest lucru cu o legitimație. Nu poate pentru ca se vedea clar ca este o minciuna și pentru a salva situația jenantă în care se găsește, spune cu dispreț și o seninătate dezarmanta: “dacă nu ești capabila să te ții pe picioare, de ce pleci de acasă?”

Indignată și șocată, o întreb: Ce faceți doamna, mă marginalizați?

Răspunde scurt și tăios: “da”.

Într-o asemenea situație, te întrebi dacă nu cumva, pentru astfel de oameni, termenii toleranța, reabilitare, incluziune socială nu par utopii?

Nu sunt în măsură să emit judecăți de valoare și nimeni nu ar trebui sa o facă, dar nu pot să nu mă întreb: oare cine îi da dreptul acestei femei să judece cu atâta ușurință și să dea verdicte? Ignoranța, lipsă de omenie și de bun simt, mentalitate învechită sau, poate, caracterul ei pur și simplu?

Mi-am făcut procese de conștiința și mi-am spus că trebuia să găsesc înțelegere față de reacția acestei femei, atât a putut ea la momentul respectiv, dar disprețul din vorbele și privirea ei m-au obligat sa iau atitudine și sa ii spun pe un ton ușor ridicat ca “pretențiile”mele nu sunt privilegii, ci drepturi pe care legea 448 ni le garantează!

Nu e vorba de mândrie, ci de demnitate!

Haideți să nu îi mai lăsăm pa oameni să creadă că locul nostru este în întuneric, să nu-i mai lăsăm sa ne umilească pe cei care nu vad dincolo de handicap și rămân ancorați în prejudecați impenitente de generații întregi!

Nu suntem o cantitate neglijabila de care societatea să se debaraseze cu ușurința. Trebuie să fim uniți în fața discriminării și să le reamintim ca, și noi, suntem parte din conștientul colectiv!”

Articol preluat de peObservatorul.ro

Lasă un răspuns

Adela Pârvu - Interior design blogger

O viaţă avem? Colorată să fie!

Alapteaza!

Resurse pentru suport in alaptare

WELCOME TO ROMANIA !

With this Blog we want to get you out there and explore this wonderful place called ROMANIA !

Ganduri, dorinte, vise si altele...

Vantul, care nu are nici miros nici greutate isi da seama ca exista cand culca la pamant holdele de grau. "Exist, gandeste el, pentru ca fac pe altii sa se incline."

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

Adolescentzi

un blog pentru fiecare dintre voi

Blogul Asociatiei IHTIS Romania

Promovam interesele tinerilor cu dizabilitati fizice

